In Aan het eind van de aspergetijd confronteren drie zusters uit Limburg, die de middelbare leeftijd hebben bereikt, elkaar met wat ze tot dan toe van hun leven gemaakt hebben.
Francien is actrice geworden en heeft voor Limburgse begrippen een liederlijk leven in Gent achter de rug, is kinderloos gebleven en heeft geen vaste partner. Agnes heeft haar hele leven 't enige kapsalon in het dorp bestierd. Haar hoop voor de toekomst is dat haar dochter Sophie de zaak overneemt. Irène tenslotte is met Wim, de plaatselijke arts getrouwd en zet zich al enkele jaren in voor liefdadigheidsinstellingen als Foster Parents. Op de achtergrond scharrelt de dochter van Agnes, Sophie, die begin twintig is. Ze is net voor het eerst verliefd geworden op een illegale Poolse arbeider, die op de naburige boerderij helpt met de aspergeoogst.
Als Francien eens een nachtje bij Agnes komt logeren, brengen de drie zussen de avond met elkaar door. Met een fles sterke drank op tafel vallen er een paar spectaculaire skeletten uit de kast.
De situatie die de auteur schetst is zo herkenbaar, dat de toeschouwer direct aan zichzelf en zijn familieleden zal moeten denken.
Aan het eind van de Aspergetijd is een eigentijdse zedenkomedie over vrouwen die worstelen met het ouder worden en zich afvragen wat een zuster nog voor ze kan betekenen. Aan het eind van de aspergetijd zijn alle bedden leeg. In dit stuk slaat dit niet enkel op de aspergebedden.
Het is een stuk over dromen en desillusies, over liefde en leven, over bloedbanden en beschuldigingen en over asperges...In deze tragikomedie worden familiebanden op de proef gesteld , ontluikende liefdes in de kiem gesmoord en stukgelopen relaties voorgoed begraven. Een herkenbaar verhaal over drie zussen, het dorp waar ze wonen, Poolse seizoenarbeiders, mannen, het huwelijk en seks.
Treden voor u op:
Céline Driessen, Karolien Sneyers, Fabienne Timmermans, Kristl Tomsin
In een regie van:
Inge Liefsoens