nov.
15
naar 29 nov.

Bedrog (Betrayal) – H. Pinter

  • Google Agenda ICS

Een toneelstuk naar het verhaal van Harold Pinter over bedriegen en bedrogen worden. Over onweerstaanbare aantrekkingskracht en het genot en de leugen van het overspel.

Emma, Jerry en Robert spelen een verleidelijk spel waarin ze uiteindelijk hopeloos verdwalen en zichzelf in elkaar verliezen. Bedrog is een passionele reis door de tijd langs situaties en emoties die heel wat toeschouwers zullen herkennen.

2 huwelijken, 3 mensen en 4 buitenechtelijke relaties. In de afgelopen 7 jaar is er veel gebeurd tussen Emma, Robert, en Jerry. Tot nu toe zonder zichtbare gevolgen, maar ieder draagt het verleden als een loden last met zich mee. De eerste scheuren beginnen zich te vormen onder de oppervlakte waar liefde, genot en geluk hand in hand gaan met jaloezie, pijn en bedrog. De tijd heeft hen eindelijk ingehaald.

Bedrog is gebaseerd op waargebeurde feiten. Feiten uit het leven van Harold Pinter zelf. Tussen 1962 en 1969 had hij een verhouding met Joan Bakewell, televisie presentatrice, tijdens zijn rumoerige relatie met actrice Vivien Merchant. Deze affaire vormde de directe aanleiding tot het schrijven van Bedrog.

Treden voor u op:
Kris Corswarem, Fabienne Timmermans, Didier Winants & Tanguy Poncelet

In een regie van:
Michel Wouters

Evenement bekijken →
apr.
13
naar 19 apr.

To Bie Or Not To Bie – C. Jones

  • Google Agenda ICS

De jonge Britse toneelschrijfster Charlotte Jones studeerde in Oxford en begon haar carrière als actrice. In 1998 schreef ze voor 't eerst voor theater en ze behaalde sindsdien verschillende prijzen. In 2001 kreeg ze voor Humble Boy de Susan Smith Blackburn Award.

To Bie or not to Bie is een komedie over gebroken beloften, gefnuikte verwachtingen en de genoegens van het bijenhouden. Modest is sterrenkundige, op zoek naar een theorie die alle natuurkundige verschijnselen kan omvatten en verklaren. Na de plotse dood van zijn vader, de bioloog-imker Jean Bijker, keert Modest terug naar de tuinwijk waar hij geboren werd. Daar wordt hem al spoedig duidelijk dat zijn zoeken naar eenheid in het heelal ook de chaotische verhoudingen met zijn moeder en haar entourage zal moeten omvatten.

Charlotte Jones (Best New Play bij de Critics' Circle Awards 2001) maakte een nieuwe versie van Hamlet met als ongewone elementen een ontvoerde bijenzwerm, een plastische neusoperatie, een huwelijksaanzoek, een honingpot vol as, tae kwon do, betwist vaderschap en een overdreven belangstelling voor verzamelnamen. Met deze hilarische zwarte komedie toont Jones zich een waardige opvolgster van Tom Stoppard, Alan Ayckbourn en Michael Frayn.

Treden voor u op:
Philippe Bessemans, Rik Scheepers, Laurence Stas, Fabienne Timmermans, Paul Vanhoutte en Eliane Vrancken

In een regie van:
Didier Winants

Evenement bekijken →